2018. augusztus 8., szerda

Alternatív érettségi






Köszönöm a kihívást  Majra Loranch-nak, akit bár még nem ismerek, egy remek kezdeményezése van a Facebookon, amelynek segítségével rengeteg kezdő vagy visszatérő blogger kaphat erőre!






Szabályok: 

- Írj néhány kedves szót arról, akitől kaptad a kihívást. Ha nagyon szereted őt olvasni, belinkelheted a blogját is.

- Az én alternatív érettségimen három tárgy van: random tények, emlékek, és fantázia. Mindhárom tárgyból húsz-húsz „tétel” van. Ahhoz, hogy átmenj, legalább tízet meg kell válaszolnod tárgyanként, amiket te választhatsz ki.

- Nincs rossz válasz!

- A válaszaid után illeszd be az eredeti kérdéssornak, vagyis ennek a linkjét, hogy a kihívottaid is tudjanak válogatni a hatvan kérdés közül.

- Hívd ki azokat, akiknek szívesen feldobnád a napját; vagy azt, akit a vizsgák közben megjutalmaznál még egy vizsgával!

Random tények

1. Mi a legfurcsább visszatérő álmod?
- Hm, pár hete folyamatosan egy szőke, hullámos hajú, kékszemű sráccal álmodok, aki mindig úgy mutatkozik be a családomnak – minden álmomban más személynek –, hogy ő a párom. Kicsit fura, de élvezem, mert irtó jól néz ki.

2. Vannak olyan szavak, amik felidegesítenek, ha meghallod őket?
- Van, rengeteg. Az ilyen „cigány utánzó szavak” – félreértés ne essék, semmi bajom a cigányokkal, én is az vagyok, de minden szónak megvan a maga helye és alkalma. Például a more vagy csaje, a márola (ami amúgy azt jelenti „Az isten verjen meg”, csak kicsit komolyabban, tehát halj meg). Lehet annyira nem nagy cucc, olyan, mint angolban a „Fuck you!”, de annak is megvan a maga alkalma, nem? Nos, mindenesetre ezek engem nagyon tudnak idegesíteni, pláne, ha olyan a hanglejtés.

3. Tejre a müzli, vagy müzlire a tej?
- Müzlire tej, természetesen. Hisz’ úgy látod, mennyi tej kell a müzlihez, és akkor biztosan nem ázik el. 

4. Van olyan dolog, amitől félsz, de mások számára ez a félelem érthetetlen?
- Pókok és minden egyéb rovar vagy bogár. Fúj! Félek tőlük, sokan nem értik miért, de olyan rémisztőek azok a kicsike szemek…

5. Mit tudsz a legjobban főzni?
- Pudingot. De amúgy a sütéshez jobban értek, a szezámos rudam hódít a családban. 

6. Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonságod?
- Bármit meg lehet velem beszélni és elég sértődékeny vagyok – igyekszem magam fejleszteni.

7. Fagyi, vagy jégkrém?
- Mindkettő *-*

8. Napfelkelte, vagy naplemente?
- Mindkettő csodálatos a maga módján. A napfelkelte egy újabb nap kezdete, a naplemente egy újabb bosszús nap vége.

9. Mi a kedvenc társasjátékod?
- A malom. (Az annak számít?) Abban sokáig levertem mindenkit.

10. Szereted a tűzijátékot? Melyik volt eddig a legemlékezetesebb, amit láttál?
- Mostanában e l v i s e l e m, de amúgy nem nagyon szeretem. Élőben nem is nagyon nézem, mert félek a hangjától – ezt sem értik sokan. De TV-ben látok egy csomót, és minden szilveszteri tűzijáték gyönyörű


Emlékek

1. Van olyan kiegészítőd (óra, nyaklánc, karkötő stb.) amihez különösen ragaszkodsz? Miért?
- Van nyakláncom és órám is, sőt karkötőm is ilyen. A nyakláncot a szüleimtől kaptam, az órát tesómtól, a karkötőt pedig anyum egyik barátnőjétől. És azért ragaszkodok hozzá, mert tudom, hogy szeretetből adták, így én is szívesen viselem.

2. Kaptál már beírást az ellenőrződbe? Ha igen, miért? (Vagy miért kaptad a legtöbbet?)
- Igen, sokszor. Legtöbbször azért, mert verekedtem, máskor meg azért, mert csúnyán szóltam valakihez. Agresszív kisgyerek voltam.

3. Az utóbbi években mennyi volt a leghosszabb idő, amit Facebook nélkül töltöttél, és milyen alkalomból? Mit csináltál helyette?
- Azt hiszem, két hét. Olvastam, természetesen. 

4. Mi volt a jeled óvodában?
- Esernyő.

5. Sírtál már fiú, vagy lány miatt? 
- Rengeteget. De rájöttem, hogy nem ér annyit egyik sem. 

6. Mit tartasz a legnagyobb dolognak, amit eddig elértél?
- Elhagytam a cukrot és a fehérlisztet – legalábbis a fehérkenyeret teljesen. Ez egy nagy lépés az egészséges életmód felé. Plusz már csokit sem ettem lassan három hónapja, pedig csokiimádó vagyok.

7. Mi volt az indok, amiért legutóbb letiltottál valakit?
- Idegesített. Az állandó írogatása már zaklatásnak mindősült.

8. Előfordult már, hogy olyan ember tetszett meg, aki évekkel azelőtt nem tetszett? Mi volt a különbség?
- Nem nagyon. De ha volt is, kiderült, hogy egy önző, kiállhatatlan dög. Tehát azzal jobban kijöttem, akivel már évekkel azelőtt szemezgettem.

9. Mi volt életed első könyve, amit elolvastál?
- Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában

10. Mi volt a legötletesebb nicknév, vagy felhasználónév, amit megadtál?
- Lia, legalábbis szerintem. Az igazi keresztnevem utolsó három betűje.


Fantázia

1. Mi az az esemény, amit a legjobban vársz? Hány nap van még addig?
- Tanévzáró, körülbelül háromszáztíz nap van még hátra.

2. Ha írtál/írnál regényt, az miről szól(na)?
- Jelenleg is próbálkozom vele, bár nem hiszem, hogy kiadják. A feláldozható egy fantasy „könyv”, egy melegpárral a középpontban. Van itt minden démoni lény, rengeteg döntés, barátság, szerelem. Nehéz spoiler nélkül beszélni a sztoriról.

3.  Ha holnap azzal a tudattal ébrednél, hogy egyvalami megváltozott a külsődön, miben reménykednél, mielőtt a tükör elé állsz, és meglátod?
- Hogy fogytam harminc kilót, plusz kisebb lett az orrom.

4. Mi a célod a blogoddal? Mekkora olvasottságnál éreznéd azt, hogy ennél már nem szeretnél többet?
- Nem tudom. A célom az, hogy egyszer kiadó elé vihessem. Olvasottság meg nem tudom, sajnos nem vagyok olyan jó, hogy álmodozzam, ráadásul a bloggeres blogok eltűnnek, annyi van fent az interneten.

5.  Ha választhatnál, mennyi idős lennél most? Miért?
- Huszonkettő. Akkor már letudnám az érettségit és félig-meddig benne lennék a felnőtt életben. 

6. Ha egy durva buli után arra a tudatra ébrednél, hogy megcsaltad a barátod/barátnőd, akivel évek óta együtt vagy, viszont 100%, hogy ez csak úgy derülhet ki, ha te magad elmondod, elmondanád?
- Én úgy gondolom, hogyha szeretek valakit, akkor tartozom neki annyival, hogy elmondom, megcsaltam. Véletlen, vagy direkt, lényegtelen. Akkor is tartozom neki ennyivel, pláne, ha évek óta együtt vagyunk. De én azt vallom, hogyha valakit igazán szeretek, akkor totál részegen sem csalom meg, mert nem ér annyit az a másik. Lehet csak én vagyok ilyen szűklátókörű, de én ebben hiszek.

7. Szerinted működhet kapcsolat szegény és gazdag családból származó fiatalok között? Tegyük fel, hogy mindketten most végeztek az egyetemmel, és mindketten most kezdtek el dolgozni, hasonló kaliberű munkát.
- Szerintem igen. A szerelem nem vagyon kérdése. Lehet egy szegény is öntelt, de egy gazdag is lehet szerény. Bizonyára könnyebb egy velem hasonló ,,rétegben” mozgó emberkével együtt lenni, de szerintem a pénz nem számít egy igaz szerelemben. Minden belülről dől el, attól, hogy van egy klafa „mercim”, még nem vagyok valaki, és attól például nem szeretem jobban a párom, ha veszek neki két millióért egy karórát. 

8. Ha lenne egy Facebook-oldalad, vagy Instagramod, esetleg YouTube-csatornád százezer követővel, akik mind harmincas-negyvenes szülők, mit mondanál nekik?
- Vegyék észre, hogy nem mindegyikük gyereke halad jó irányba, és igen, merjenek szólni. Álljanak a sarkukra, foglalkozzanak a gyerekeikkel, a lelkükkel, az egész lényükkel, különben nem fog fejlődni ez a hülye világ.

9. Ha te lennél a Facebook elnöke, mit változtatnál meg rajta?
- Letiltanám/betiltanám a lájkvadászokat, akik kamucikkekel gyűjtik a lájkokat.

10. Ha eltűnne a legjobb barátod, vagy barátnőd, hol keresnéd elsőként? Tegyük fel, hogy még nem terjedt el az internet, a telefonja pedig ki van kapcsolva.
- Egy könyvtárban vagy könyves üzletben keresném elsőként, aztán valahol olyan helyen, ahol sok a kismacska. Végül, ha nem kerül elő, mindenhová kiragasztanék róla egy képet, megkérnem az újságot, a rendőrséget, a szüleit, hogy keressék meg nekem.


Az én kihívotta(i)m
Kira, mert szeretem és nem tudom megcsinálta-e, de így járt <3
Éééés ennyi, akit megjelölnék még, ő már megcsinálta XD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése